Søk om medlemskap

Her søker du om medlemskap i Opphavsrettsforeningen

Søk om medlemskap

Medlemmer av Opphavsrettsforeningen vil kunne

• delta på foreningens medlemsmøter. Organisasjonsmedlemmer kan delta med inntil to representanter, jf. vedtektene § 3.

• nyte godt av redusert påmeldingsavgift til de årlige ajourføringskursene i opphavsrett i regi av Juristenes Utdanningssenter/Opphavsrettsforeningen (gjelder i utgangspunktet kun personlige medlemmer).

• delta på de nordiske opphavsrettssymposiene.

• bli medlem av ALAI Norge og delta på ALAIs årskongresser til medlemspris.

Foredragene på medlemsmøtene vil kunne kvalifisere som del av det obligatoriske etterutdanningskravet for advokater. Medlemmer registrerer søknad om å få godkjent timene på “Min side” hos Advokatforeningen.
    Les om Advokatforeningens etterutdanningskrav.

Medlemskontingent
Kontingent fastsettes på årsmøtene.
De gjeldende kontingentene er som følger:
– personlige medlemmer 380 kr
– studentmedlemmer 100 kr
– forening/organisasjon 760 kr

Hvem kan bli medlem?
Medlemskap kan tegnes av både fysiske og juridiske personer. Medlemskap for juridiske personer er forbeholdt foreninger/organisasjoner, og virksomheter med selvstendig økonomisk formål innvilges ikke medlemskap for juridiske personer. Følgelig er ansatte i f.eks. advokatvirksomheter henvist til å søke om personlig medlemskap.

Organisasjonsmedlemskap
Organisasjonsmedlemmer kan i henhold til våre vedtekter delta på foreningens møter med inntil to representanter som utpekes av medlemmet selv.

Medlemskap i Opphavsrettsforeningen og ALAI Norge kan søkes ved å sende inn søknadsskjemaet.
Medlemkontingent for medlemskap i ALAI Norge justeres så langt mulig etter euro-kursen. I forrige periode ble det fakturert 280 kr for personlig medlemskap, mens kontingenten for organisasjoner er det dobbelte.