Aktiviteter og foredrag 2024

aktiviteter og foredrag 2024

Årets kongress finner sted i Santiago, Chile, 24.–25. oktober. Mer informasjon vil annonseres senere.

Nordisk opphavsrettssymposium
25.–28. september, Danmark

Vår danske søsterorganisasjon, Dansk Selskab for Ophavsret, er vertskap for symposiet i 2024. De nordiske opphavsrettssymposiene arrangeres hvert andre/tredje år. Mer informasjon om årets symposium vil annonseres senere.

Medlemsmøte / årsmøte 21. mai

Mer informasjon legges ut senere.

Det årlige opphavrettskurset
7.–8. mars, Sandefjord

DET ÅRLIGE OPPHAVSRETTSKURSET 2024

Opphavsrettsforeningen er faglig ansvarlig for dette årlige ajourføringskurset som arrangeres i samarbeid med Juristenes Utdanningssenter (JUS).

Se mer hos JUS her.

Medlemsmøte 9. januar
kl. 17–ca. kl. 20, i Høyres Hus konferanselokaler

HØRING OM ENDRINGER I ÅNDSVERKLOVEN

22. november 2023 offentliggjorde Kultur- og likestillingsdepartementet sitt forslag til endringer i åndsverkloven, som vil gjennomføre de dels kontroversielle direktivene «digitalmarkedsdirektivet» og «nett- og videresendingsdirektivet».

På medlemsmøtet orienterte fagdirektør i departementet, Espen Arneberg Børset, om de viktigste endringsforslagene.

Advokat/partner Camilla Vislie, Advokatfirmaet Thommessen, og senioradvokat Hedda Baumann Heier, Advokatfirmaet Simonsen Vogt Wiig, kommenterte høringsnotatet. Deretter ble det åpnet for spørsmål og kommentarer fra salen.