Opphavsrettsforeningen
Norsk forening for opphavsrett fremmer kunnskap om opphavsrett

Kommer snart

Informasjons-
kapsler

Disse små, midlertidige tekstfilene/dataene plasseres på din datamaskin. Der bidrar de til å forbedre din brukeropplevelse, bl.a. sikrer de at dine innstillinger/preferanser huskes når du besøker nettstedet fra gang til gang. Kapslene kan også bidra til at sidene lastes opp raskere og og at nettstedet derved fungerer mer effektivt.

Informasjonen som samles inn, er i hovedsak
– din IP-adresse,
–  hvilken maskinvare og type nettleser du benytter,
–  nettstedet du besøkte før vårt og
–  hvilke sider på vårt nettsted du besøker og hvor lenge.

• ss_cpvisit – bevares i to år

• ss_cid – bevares i to år

• ss_cvr – bevares i to år

• ss_cvisit – bevares i 30 minutter

• ss_cvt – bevares i 30 minutter

Vårt nettsted er publisert hos Squarespace.com, og vi benytter deres analyseverktøy. Informasjonen som samles inn av Squarespace, lagres på deres servere i USA. Opplysningene som Squarespace mottar, er underlagt deres retningslinjer for personvern.

Opphavsrettsforeningens bruk av Google:
For påmelding til våre arrangementer benytter vi vår konto hos Google og tjenesten Google Skjemaer som er en del av Google Disk. Vi ber normalt om at opplysninger om navn og epost-adresse oppgis. Informasjonen slettes straks det ikke lenger er behov for den. Vår konto er underlagt Googles retningslinjer for personvern.

Les om foreningens behandling av de innhentede dataene i avsnittet Personvern, pkt. 5.2 Google, ovenfor.

Opphavsrettsforeningens side på Facebook:
Dersom du du benytter deg av foreningens side på Facebook, kan Facebook i enkelte tilfeller kunne knytte informasjon om din bruk til din brukerkonto hos dem. For slik behandling er Facebook behandlingsansvarlig og deres vilkår gjelder.

Administrere
informasjons-
kapslene

Hjelpesider hos de vanligste nettleserne: